Uddannelse

Sæt kurs mod ny viden

Et kompetenceløft skaber værdi – både for virksomheden og den enkelte medarbejder.

Der findes i dag et stort udbud af ef­ter­ud­dan­nel­ses­mu­lig­he­der for ansatte i Det Blå Danmark, uanset om de arbejder til søs eller på land.

Hos Det Maritime Praktikkontor hjælper vi gerne med at skabe overblik over relevante tilbud og muligheder – både hvis man vil opkvalificere eksisterende medarbejdere, og når der skal planlægges langsigtet kom­pe­ten­ce­ud­vik­ling.

Kontakt os endelig, hvis I har spørgsmål eller ønsker sparring. Vi er klar til at hjælpe jer og-/eller jeres ansatte videre mod ny viden.

Kom­pe­ten­ce­ud­vik­lings­fon­den – investér i dine maritime kompetencer

Kom­pe­ten­ce­ud­vik­lings­fon­den blev oprettet i 2007 som en del af den på det tidspunkt overenskomst­for­ny­el­se mellem Danske Rederier og fag­for­e­nin­ger­ne HK og 3F. Den støtter efter- og vi­de­reud­dan­nel­se for medarbejdere i rederier med det formål at styrke deres kompetencer – til gavn for både medarbejder og virksomhed. 

Støtten kan dække alt fra kursusgebyrer og un­der­vis­nings­ma­te­ri­a­ler til nødvendige udgifter i forbindelse med transport og ophold under uddannelsen. Der kan søges støtte både til kurser, som arbejdsgiveren ønsker, og til medarbejderens egne ønsker om opkva­li­fi­ce­ring – så længe det ligger inden for overenskom­stens rammer.

Ansøgning foregår via arbejdsgiveren, som indsender skemaet på vegne af medarbejderen. Alle ansøgninger behandles ud fra de gældende retningslinjer, som fremgår af fondens pjece.

Har du spørgsmål til ordningen eller brug for hjælp til næste skridt, er du velkommen til at kontakte Det Maritime Praktikkontors Markedsplads. 

Her kan du finde:
Pjece om Kom­pe­ten­ce­ud­vik­lings­fon­den – detaljeret information om støt­te­o­rd­nin­gen
An­søg­nings­ske­ma – skal udfyldes og indsendes af arbejdsgiveren
Vejledning til indberetning – trin-for-trin guide til korrekt indberetning